חברת הסטארט-אפ NanoVation מחיפה מגייסת 5 מיליון אירו מקרן המועצה האירופית לחדשנות (EIC), לצורך האצת הפיתוח של מכשיר ניטור הנשימה SenseGuard™המבוסס על טכנולוגיית הננו-חיישנים הקניינית של NanoVation, ועבור התנעת מאמצי שיווק ראשוניים באירופה.

הסטארט-אפ NanoVation מגייס 5 מיליון אירו מהמועצה האירופית לחדשנות להאצת פיתוח ושיווק של מכשיר ניטור נשימה

NanoVation, שנבחרה מבין מאות חברות ברחבי אירופה, היא החברה הישראלית הראשונה שקיבלה מענק ומימון מה-EIC

בשנה שעברה קיבלה NanoVation מענק בסך 2.5 מיליון יורו מתוכנית ה- EIC Accelerator Horizon 2020 היוקרתית והתחרותית ביותר של האיחוד האירופי.

NanoVation היא החברה הישראלית הראשונה שקיבלה מענק ומימון הון מה-EIC. ההשקעה האחרונה מדגישה את אמון ה-EIC במוצר פורץ הדרך של NanoVation. ואת הפוטנציאל שלו להשפיע באופן משמעותי על תחום הניטור הנשימתי. והניהול מרחוק של מחלות כרוניות.

NanoVation נוסדה בשנת 2014 על בסיס טכנולוגיה מהטכניון. ומנוהלת על ידי ד"ר גרגורי שוסטר. המשמש כמנכ"ל. נדב בכר. ה-CTO. ופרופ' חוסאם חאיק. המדען הראשי. החברה מעסיקה כיום 20 איש. בעיקר בתפקידי מו"פ וייצור.

אז מה זה SenseGuard בעצם ?

SenseGuard™ הוא מכשיר אלחוטי לביש המיועד הן למדידות קצרות והן לניטור רציף של נשימת חולים. ומאפשר ניטור וניהול מרחוק של מצבי נשימה שונים ומחלות כרוניות. המכשיר עבר ניסויים קליניים וקיבל אישור CE לשיווקו באירופה. לאחר שהוכח שהטכנולוגיה בטוחה ומדויקת ביותר במעקב אחר הנשימה של החולים. המערכת מאפשרת לחסוך בעלויות ולשפר את בטיחות המטופל ואיכות חייו על ידי צמצום מספר האשפוזים בבית החולים. הנגרמים על ידי החמרה בנשימה שלא נמצא לה אבחנה. מהלך זה מאפשר גם לקצר את משך השהייה של המטופל בבית החולים. זאת, על ידי אספקת נתונים התומכים בהחלטות. ומאפשרים נקיטה יעילה ובזמן של פעולות מצד אנשי מקצוע בתחום הבריאות. כתוצאה מכך, ניתן לשחרר פציינטים מבית החולים מוקדם יותר, באמצעות רצף מעקב אחר המטופל בבית.

שלא כמו פתרונות קיימים, SenseGuard™ יכול לספק מידע שימושי מבחינה קלינית אודות בריאות הריאות. תפקוד הריאות והתפשטות המחלה. על ידי ניתוח נשימתו הטבעית של המטופל. המדידה במכשיר פשוטה. אינה מצריכה תמרוני נשימה לא נעימים ומחוללי לחץ מצד המטופל. ואינה דורשת פיקוח והדרכה של איש מקצוע קליני בכדי להבטיח ביצוע נכון ותוצאות מהימנות. יכולת זו מאפשרת למטופלים להשתמש במכשיר בבית ולבצע את המדידות היומיומיות בעצמם.

ד"ר גרגורי שוסטר, מנכ"ל ומייסד שותף של NanoVation, אמר:

"אנו מוקירים תודה על הכבוד להיות החברה הישראלית הראשונה ברשימה האקסלוסיבית של חברות המקבלות גם מענק וגם מימון הון מה-EIC. זוהי תמיכה נוספת ב-NanoVation, הבעת אמון בצוות שלנו, בטכנולוגיה החדשה שאנו מפתחים והכרה בחשיבות הבעיה שאיתה המוצר שלנו מתמודד. אנחנו שואפים לשמור על המומנטום ואף שוקלים להגדיל את סבב המימון האחרון, כדי להבטיח חדירה אפקטיבית לשוק וצמיחה".

חוזה פרננדו פיגוורדו, חבר בוועדת ההשקעות של קרן EIC, אמר "NanoVation היא דוגמה נהדרת לכך שקרן ה-EIC מכוונת לאנשי החדשנות הטובים ביותר ברחבי אירופה והמדינות הנלוות. מימון ההון יתמוך ביכולתה של NanoVation להרחיב בהצלחה את טכנולוגיית ה-SenseGuard פורצת הדרך שלה. טכנולוגיה זו מהווה פתרון חדשני לניטור מטופלים עם מחלות נשימה ובכללן מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), המבוסס על טכנולוגיית ננו-חיישן שמיועדת לשפר את איכות החיים של המטופלים ואיכות הטיפול שהם מקבלים, וכן לצמצם עלויות במערכות הבריאות".

אודות קרן המועצה האירופית לחדשנות (EIC Fund)

קרן המועצה האירופית לחדשנות (EIC Fund) היא יוזמה פורצת דרך של הנציבות האירופית, שמיועדת לבצע השקעות הוניות וחצי הוניות (בין 500,000 ל-15 מיליון אירו) בסטארט אפים אירופיים בעלי טכנולוגיה עמוקה והשפעה רבה על העולם. קרן ה-EIC מספקת הון לטווח ארוך ומשקיעה בחברות מכל המגזרים בכל מדינות אירופה והמדינות הקשורות לתוכנית Horizon 2020.

NanoVation
תמונה- גרגורי שוסטר, מייסד ומנכל NanoVation. צלמת: אסנת קרסננסקי

 

NanoVation
תמונה- צוות NanoVation. קרדיט צלמת אסנת קרסננסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *