תמונה יח"צ מש"מ

ב-27 בינואר, יציינו ברחבי העולם את יום הזיכרון הבינלאומי לזכר קורבנות השואה, היום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ בשנת 1945. בסלון מקוון

זו שנה שנייה בה נציין את יום הזיכרון הבינלאומי עם משתתפים מכל העולם אשר ייקחו חלק בסלונים וירטואליים, בשל מגבלות ההתקהלות. מינהל קשרי חוץ במרכז השלטון המקומי בישראל, יחד עם הרשויות המקומיות הופכים את המפגש האינטימי בסלון למפגש בינלאומי ומקיימים עשרות מפגשים בין ערים שותפות ותאומות.  ראשי ערים מכל רחבי העולם, סטודנטים וצעירים שיעלו יחד לשיחות משותפות בשפה האנגלית בין ערים תאומות – ישמעו עדות ויקיימו שיח על זיכרון השואה והאחריות של דורות ההמשך לעיצוב ושמירה על הזיכרון.

זיכרון בסלון היא  מסורת ישראלית של התכנסויות לא פורמליות, באווירה אינטימית סביב יום הזיכרון לשואה ולגבורה הישראלי והבינלאומי. יוזמה אשר שמה לה למטרה לעצב את זיכרון השואה  ולהפוך את השיח משיח של הישרדות לשיח על תיקון עולם. ביום השואה האחרון השתתפו בזיכרון בסלון מעל למיליון וחצי אנשים בארץ ובעולם.

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי: "בחרנו לקחת חלק פעיל בחובת שימור זיכרון השואה, אך לצד החובה עומדת הזכות שעוד ניתן לשמוע ולשמר זאת ממקור ראשון, בסלון פיזי או ווירטואלי. בשיתוף עם מיזם זיכרון בסלון, נקיים זו השנה השנייה מפגשי זיכרון עם רשויות תאומות מן העולם, כך ששימור זיכרון השואה יתקיים גם בקרב עמים אחרים, שלחלקם אף קיים קשר היסטורי גם כן. לצד שימור הזיכרון אנו מחזקים ומעמיקים את היחסים ומגשימים את המטרה של תיקון עולם".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *