חברות שואלות את עצמן לעיתים קרובות מה ההבדל בין מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) לבין מערכת תכנון משאבים ארגוניים (ERP). שניהם פתרונות עסקיים בעלי ערך להגדלת המחזור והתפוקה. הם דומים בהרבה מובנים, אך בעלי פונקציות ליבה שונות.

ERP ו- CRM דומים במובן זה ששניהם מאגרי נתונים שהם קריטיים ליכולתה של החברה שלך לנהל

לבצע, לארגן ולסחור בפונקציות עסקיות, ושניהם לייעל פונקציות עסקיות. עם זאת, פונקציות הליבה שלהן כה מגוונות עד כי עדיף שחברות יתייחסו אליהן כמערכות עצמאיות. CRM היא דרך יעילה לשפר את חוויות הלקוח, בעוד ש- ERP משפר את הבריאות הכללית ואת רווחת העסק.

בהקשר של העסק שלך, מערכות ה- ERP וגם ה- CRM מועילות ממגוון סיבות. בשילוב עם מערכת ERP או CRM, שילובם יכול להיות עוצמתי ביותר. שילוב CRM ו- ERP יכול לייעל תהליכים עסקיים בצורה משתלמת.

בחר בין 1) שילוב נתוני ה- ERP שלך במערכת ה- CRM שלך או 2) שילוב נתוני ה- CRM במערכת ה- ERP באמצעות סנכרון דו-כיווני לשילוב נתוני ERP ו- CRM במקום אחד.

עסקים צריכים לייעל את קשרי הלקוחות שלהם

ו- CRM יכול לעזור לשמור על לקוחות מרוצים ונאמנים. מספר ספקי ERP גדולים מספקים פתרונות CRM המבצעים פונקציות כגון ניהול הזמנות, חשבוניות ומוצרי שותפי IT. עסקים בכל הגדלים יכולים להשתמש במערכות CRM ו- ERP כדי לחפש טוב יותר נתוני לקוחות, רשתות דוא"ל, הערות בכתב יד וצ'אט מיידי.

החדשות הטובות הן שאם העסק שלך אינו מוכן לנצל את מלוא היתרונות של ERP

כאשר אתה מוכן תוכל להתחיל עם CRM המשתלב עם ERP תואם. ספקי ERP פופולריים כגון Epicor, SAP ו- Microsoft מייצרים תוכנת CRM וניתן לשלב את פתרונות ה- ERP שלהם עם CRM מספקים אחרים. חברות קטנות יותר יכולות להשתמש בפתרון חסכוני כמו Boomi או Pervasive כדי להפוך את שילוב ה- CRM שלהן למערכת ERP אוטומטית.

לחברה שלך מגיע גישה לתוכנות ERP ו- CRM לניהול התהליכים העסקיים הדרושים

אם אתה רוצה לשנות את סוגי התוכנות השונות שהחברה שלך משתמשת בהן או נמצאות בהן במצב צמיחה, עליך לשקול השקעה במערכת ERP חדשה ומלאה. כמפעל קטן ובינוני (SME), אתה צריך תוכנת CRM ו- ERP אם אתה מוכן לצמוח ולהתרחב לאופקים חדשים, אך אינך זקוק לתוכנת ERP מלאה.

שילובי תוכנת ERP ו- CRM מבטיחים כי הציפיות והיעדים העסקיים של לקוחותיך מתקיימים

שילובי IT ו- ERP וכן שילובי CRM הם סדרי עדיפויות רבים עבור מומחי IT רבים, מנהלים ובעלי עניין ברמת הניהול. — – חברות יכולות להשתמש במערכות CRM כדי להשיג הבנה טובה יותר של הלקוחות שלהן ולקבל החלטות מושכלות יותר בכל הנוגע למכירה ואינטראקציה איתן. מערכות אלו מסייעות בניהול נתוני לקוחות, רכישות ופרטי יצירת קשר אשר לא יסולא בפז לצוותי מכירות ושיווק. .

מערכות CRM דואגות למידע חזיתי

מנהלות נתוני לקוחות יקרי ערך ומעשירות אותן באמצעות אינטראקציות עם שיווק ותמיכת לקוחות. בעוד ש- CRM מתרכז בצד המכירות של הארגון, ניתן לשלב וליישם מערכות ERP ברחבי מחלקות. בבסיסו, מערכת ERP מספקת ניהול רשת של תהליכים עסקיים ספציפיים.

חברות משתמשות בתוכנת ERP כדי לאסוף, לאחסן, לנהל d לפרש נתונים על פעילויות עסקיות. מערכות ERP מציעות גם ניהול משולב של תהליכי משרד האחורי של החברה. בעזרת תוכנת ה- ERP העדכנית ביותר, חברות יכולות לקבל מידע בזמן אמת מהמחלקות שלהן.

בעלי עסקים זקוקים למערכת ERP מקיפה לניהול מרכזי ההפצה, המפעלים ושרשרות האספקה הרבים שלהם. בעזרת שילוב CRM ERP, חברות יכולות להתמקד בקידום עסקים חדשים מבלי לנסות להפוך נתונים זמינים לכולם.

בעזרת Mule Enterprise Service Bus

חברות יכולות לשלב בצורה חלקה את מערכות ה- CRM וה- ERP שלהן. Mule מספקת כלים לקבל סקירה ברורה של לקוחות ולספק נתונים יקרי ערך ממערכות ERP ו- CRM לאנשים הנכונים בזמן הנכון באמצעות ממשק יחיד. עסקים יכולים לנהל את מערכות היחסים האקולוגיות שלהם, למכור ולמכור את התוכנה שלהם לפתרונות אחרים.

לדוגמה

תוכנת התצורה-למחיר (CPQ) המשמשת את אנשי מקצוע בתחום המכירות לספק הצעות מחיר והזמנות ספציפיות ללקוח היא סוג של מערכת הנשענת רבות על אינטגרציה בין ERP ל- CRM. המשמעות היא שכדי לפתח מערכת CPQ חזקה, החברה שלך זקוקה ל- CRM ו- ERP או CRM שממנו ניתן להשיג נתונים. מכיוון ש- aCRM מנהל את אינטראקציות הלקוחות בקצה הקדמי ומנהל תהליך עסקי ERP בחלק האחורי, חשוב לשלב את שתי המערכות כך שתקבל סקירה מדויקת של פרטי הלקוח לפני ההזמנה, כולל היסטוריית רכישות, נתוני משלוח וחיוב, אחרים מידע פיננסי וכלי ניהול שרשרת האספקה.

חוסר יעילות

חוסר שביעות רצון לקוחות ואובדן רווחיות הם חלק מהאינדיקטורים הבסיסיים שחברה יכולה להפיק תועלת ממערכת ERP או CRM. אם לעסק שלך יש בעיות שנכנסות לאחת מהקטגוריות הללו או אם אתה רואה ירידה בתמיכה במכירות, אולי הגיע הזמן לשקול מערכת ERP / CRM אחרת.

Microsoft Dynamic 365 משלבת CRM ו- ERP בפתרון ענן עם תכונות ויכולות לשיפור שירות לקוחות, מכירות, פעולות פיננסיות ועוד. אם החברה שלך נתקלת בבעיות באחת מהקטגוריות הללו, יתכן ויהיה בעל ערך רב להיעזר במערכת ERP או CRM ולשלב אותה במסד נתונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *