קרדיט לתמונה: pexels

כאשר אתם מעוניינים לרכוש שטיח חדש לחדר השינה ישנם מספר אלמנטים חשובים אליהם יש לתת את הדעת. בין אם אתם מעוניינים בשטיח רך, עבה ונעים ובין אם אתם חובבי השטיחים הדקים שמתאחדים עם הריצוף ומספקים מראה נקי, כדאי לתת את הדעת לא רק לגבי סוג השטיח, אלא גם הצורה שלו, גודלו והתאמתו לגודל של החדר וכמובן – הסגנון המועדף עליכם. רכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיוכלו להקל עליכם בהתאמת השטיח המושלם לחדר השינה שלכם.

הקפידו למדוד את גודל חדר השינה וגודלה של המיטה

פעמים רבות אנשים רוכשים שטיח ומגלים בבית כי הוא כלל לא מתאים לגודל של חדר השינה או המיטה. שטיחים מגיעים במספר גדלים סטנדרטיים: 120X180 ס"מ, 150X210 ס"מ או 170X240 ס"מ. מלבד הגודל של החדר אתם חייבים לקחת בחשבון גם את גודלה של המיטה שלכם והאם אתם מעוניינים שהשטיח יזלוג מתחת למיטה או לא.

ישנם שני כללי אצבע כאשר מדובר בהתאמה של השטיח אל חדר השינה: השארת מרווח של רצפה חשופה של לפחות 10 ס"מ וכן חישוב גודלה של המיטה, כמו גם רהיטים נוספים שמוצבים בחלל, כמו שידות צד וארון בגדים.

התאימו את צבע השטיח לצבעים של חדר השינה

רובינו אוהבים שחדר השינה שלנו יהיה מקום שקט, בו אנחנו יכולים להירגע. לכן, ההמלצה היא לבחור בצבע שטיח שקט, פסטלי, ולא משהו חזק מידיי. בין אם אתם נוטים להניח כיסוי מיטה או להשאיר את המיטה במצעים גלויים, הרי שלא תרצו שתיווצר התנגשות בין שני האלמנטים הבולטים הללו בחדר. לכן, מוטב לבחור בשטיח שקט, על גוונים של פסטלים, חומים עדינים או בז', כאלה שתמיד יתאימו למצעים שלכם ולאביזרי הטקסטיל האחרים בחלל, כמו כריות או וילונות.

שטיח אחד – או שני שטיחים לצידי המיטה

אחת הדילמות בבואנו לרכוש שטיח לחדר השינה היא ההחלטה בין שטיח גדול אחד לבין שני שטיחים תואמים לשני צידי המיטה. היתרון בשני שטיחים לצידי המיטה היא היכולת שלנו לתחזק בצורה קלה את השטיחים, כמו גם היכולת שלנו לתחום באופן מושלם את שני צידי המיטה. זו הסיבה כי רבים נוטים לבחור דווקא בשני שטיחים קלים, שלרוב יהיו גם זולים יותר מרכישה של שטיח אחד גדול.

עמידות השטיח

מאחר ומדובר בחדר שינה, זה דווקא המקום בו תוכלו לבחור בשטיחים עדינים יותר, מאחר שהבלאי שלהם ממילא יהיה קטן. בניגוד לחדרי מגורים בהם יש תנועה גדולה של אנשים, בני הבית, ילדים או אורחים, הרי שחדר השינה הוא המקום האינטימי שלכם, אזור בו לרוב לא ניכנס אליו עם נעליים מבחוץ. ולכן, אם ברצונכם שטיח במרקם קטיפה עדין ונעים, חדר השינה היא המקום הטוב ביותר לכך.

תחזוקת השטיח

כאמור, במידה והחלטתם לבחור בשטיח שזולג אל מתחת למיטה, הרי שחשוב שתוכלו לנקות אותו בקלות, לכן ההמלצה היא לבחור בשטיח בעל אריגה דקה שמתאים לשאיבה. באופן הזה לא תצטרכו להזיז את המיטה על מנת לנקות היטב את השטיח בכל שבוע, אלא תוכלו לעשות זאת על ידי שאיבת אבק.

התאמה של שטיח לחדר השינה אינה משימה מסובכת מידי, כל עוד אתם מקפידים לעקוב אחר הנקודות החשובות שיוכלו לסייע לכם לבחור את השטיח הנכון ביותר והמתאים לכם ביותר. מעבר לעיצוב ולסגנון של השטיח, תנו את הדעת לגודלו של השטיח, התחזוקה שלו והמרקם שהוא מספק לכם, כמו גם לצבעים המובילים של השטיח – כך שיוכל להתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *