קרדיט תמונה :depositphotos

כולנו מזיעים על בסיס יומיומי, במיוחד בחודשי הקיץ החמים והלחים. אך חלק מהאנשים מזיעים יותר מאחרים וסובלים מהזעת יתר במקומות שונים בגוף. אחד המקומות בגוף המועדים ביותר להזעת יתר הוא כפות הרגליים, וקיימות שיטות טיפול רבות ויעילות עבור בעיה זו. הפרשת זיעה היא כמובן פעולה טבעית וחשובה של הגוף, הדרך העיקרית שלו להתקרר ולאזן את הטמפרטורה. אך במקרים של הזעת יתר מדובר בהזעה רבה יותר מהנחוץ, לעיתים גם בתנאים בהם לא "אמורים" היינו להזיע כלל. מה גורם להזעת יתר ברגליים וכיצד מטפלים בתופעה?

 

הזעת יתר ברגליים – סיבות ומאפיינים

אנשים הסובלים מהזעת יתר ברגליים פעמים רבות מזיעים גם כאשר התנאים אינם בהכרח "מצדיקים" זאת, וכאשר אנשים אחרים אינם מזיעים כלל. מצב זה יכול לנבוע מסיבות רבות ושונות, אותן יש לאבחן אצל בעל מקצוע במידה והמצב משבש את איכות החיים התקינה. חשוב לציין כי מדובר בבעיה פיזיולוגית מוכרת ונפוצה יחסית אשר אינה מסוכנת אמנם, אך בהחלט יכולה להקשות בתפקוד היומיומי ולגרום לאי נוחות ברמות שונות. הזעת יתר בכפות הרגליים מתאפיינת כאמור בהזעה רבה הנמשכת לאורך היום, במקרים מסוימים הזעה רציפה ובלתי נפסקת. קיימות דרגות שונות של הזעת יתר, גם באזור הרגליים, כך שאנשים מסוימים סובלים מהזעת יתר יחסית קלה ונסבלת, בעוד אחרים סובלים ממצבים קשים יותר ומהזעה בלתי פוסקת. בשני המקרים מדובר בבעיה בה ניתן לטפל ביעילות במגוון דרכים שונות, כך שחשוב שלא להתייאש ולהכיר כי ניתן להתמודד בהצלחה עם מצב זה ואף להביא לסיומו.

 

טיפולים בהזעת יתר ברגליים

קיימות כאמור שיטות טיפול מוצלחות רבות עבור מצבים של הזעת יתר ברגליים. אחד הפתרונות היעילים ביותר הוא שימוש בתכשירים ייעודיים – בפרט קרם להזעת יתר ברגליים, אשר מווסתים את פעילות בלוטות הזיעה באזור ומפחיתים משמעותית את כמות הזיעה הבלתי רצויה. פתרון יעיל נוסף הוא שימוש במכשירים דוגמת PalmaDry אשר מונעים הזעת יתר באמצעות גלים חשמליים ממוקדים הנשלחים לאזורי בלוטות הזיעה הרלבנטיות. כמו כן, שימוש בגרביים מאווררות (קיימות גרביים ייעודיות עבור הסובלים מהזעת יתר בכפות הרגליים) ואוורור תכוף של כפות הרגליים יכול לסייע כמובן, כמו גם שטיפה וניקוי של כפות הרגליים באמצעות סבון אנטי בקטריאלי מספר פעמים ביום. כך נמנע מהופעתן של פטריות אשר עשויות להחריף את מצב הרגליים ואף לגרום לריחות בלתי נעימים מאזור זה.

לסיכום, חשוב להפנים כי הזעת יתר בכפות הרגליים היא תופעה נפוצה ומוכרת, בה ניתן לטפל בהצלחה באמצעות שילוב של טיפולים מתאימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *