ד"ר דנה לייכטמן                             קרדיט תמונה יח"צ

לרגל יום רופאי השיניים שמצויין היום, 6.3, פגשנו לראיון את ד"ר דנה לייכטמן ממרפאות כללית סמייל בנתניה ובחדרה שמתמחה בטיפולי שיקום ואסתטיקה דנטלית.

ד"ר לייכטמן אברג'יל, בת 32 מנתניה, היא רופאת שיניים כבר למעלה משש שנים אבל לכללית סמייל הגיעה רק לאחרונה. "התאהבתי במקצוע הזה, הרבה חברים שלמדו איתי כבר לא עוסקים ברפואת שיניים אבל אני לא רואה את עצמי עושה משהו אחר", היא אומרת.

ההתמסרות וההתמדה למקצוע לא זרים לדנה, שעד לגיוסה לצבא הספיקה לזכות פעמיים באליפות ישראל בסקי מים ופעם אחת במקום השני באליפות באוסטריה במקצוע התובעני הזה. "גדלתי ברמת גן ואהבתי ללכת לים. את סקי המים גיליתי כבר בגיל 10, ומאז לא הפסקתי, הייתי הולכת לים בשבתות ובחופשים, החיידק של הספורט הימי תפס אותי ולא שחרר. יום אחד, מעוז טל, שהיה יו"ר עמותת סקי המים בישראל ראה אותי מתאמנת ואמר לי שהתקבלתי לנבחרת ישראל".

"התחלתי להשתתף בתחרויות ולאט לאט טיפסתי למעלה עד שבגיל 13, בשנת 2003 השתתפתי בתחרות סקי מים באירופה". כעבור שנתיים היא הוכתרה לסגנית אלופת אירופה, ובשנה לאחר מכן, כשהיתה בת 16, זכתה שוב באליפות ישראל.

"כשהצבא התקרב ידעתי שאני רוצה ללכת לשירות קרבי, ולא יכולתי להמשיך בסקי מים", היא נזכרת. "החלטתי שבא לי משהו קצת יותר שליו ופחות תחרותי, להתמודד מול הים בלי הסטרס של התחרויות ובתקופה הזאת נדבקתי בחיידק חדש – גלישת גלים.

"כשאת עושה משהו כל החיים עד לאותו רגע ואז מפסיקה, זה רגע מאוד קשה. תהליך הפרישה היה הדרגתי, והצעד הראשון היה לעבור לגלישת גלים. אחר כך לקראת הגיוס רציתי להיות קרבית אז הורדתי עוד יותר את הפעילות בים".

ואיך הגעת לרפואת שיניים?

"דוד שלי רופא שיניים, וראיתי כמה הוא מצליח ורציתי גם. כיום אני יכולה להגיד שלמרות שהתחלתי במקצוע ממניעים כספיים, מהר מאוד התאהבתי בעבודה בתחום ובמטופלים וכיום אני עושה אותו רק מאהבה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *