ד"ר אחמד היגא                  קרדיט תמונה יח"צ

לרגל יום רופאי השיניים שמצויין היום,6.3, פגשנו לראיון את ד"ר אחמד היגא מחיפה שמתמחה בשיקום הפה וברפואת שיניים לילדים ברשת כללית סמייל.

ד"ר היגא, בן 28 גדל בכפר כאוכב אבו אל-היג'א וכיום מתגורר בחיפה. בשנתיים האחרונות עוסק בשיקום הפה במרפאת ראש העין (שבזי) וברפואת שיניים לילדים במרפאת קריית השרון בנתניה של רשת כללית כללית סמייל.

ד"ר היגא הוא התגשמות המושג "מולטי-טאסקינג" – בעבודה הוא עובד בשני מקומות שונים: בנתניה כרופא שיניים לילדים, בראש העין כרופא שיניים דווקא למבוגרים הזקוקים לטיפולי שיניים משקמים – כתרים, תותבות, שתלים ותותבות על גבי שתלים.

מה ההבדל בעבודה עם ילדים לעומת מבוגרים?

"לילד קשה לתפוס את הפרוצדורה הטיפולית כולה. כשאני מסביר לילדים על הטיפול אני משתמש במילים אחרות,  בעיקר מעולם האסוציאציות ואני גם נוהג לפרק את הטיפול לחלקים. כמו כן אני תמיד מבקש שיתוף פעולה עם ההורים שהוא קריטי להצלחת הטיפול.

"אצל מטופלים מבוגרים יש הרבה פחד וחשש מטיפולי שיניים. עם הזמן למדתי לבנות תוכנית טיפול אישית לכל מטופל, שמתחילה קודם כל בניסיון להבין מי יושב מולי. אני מדבר עם המטופל, שואל אותו שאלות ובונה את היחס הבין אישי שעוזר לבנות ביטחון, ואחר כך אם עולה הצורך תמיד אפשר להשתמש גם באמצעים כמו גז צחוק או הרדמה שמסייעים".

בין כל העיסוקים מצליח ד"ר היגא גם לתחזק אורח חיים ספורטיבי מאוד: מתאמן בחדר כושר, משחק טניס, סקווש, ספורט אתגרי כמו סקי ("ממש לאחרונה חזרתי מחופשת סקי מאוד מאתגרת ומהנה באוסטריה"), וגם גלישת גלים בים בחיפה.

איך הגעת לרפואת שיניים?

"אני מאוד אוהב להתעסק עם הידיים, וחיפשתי מקצוע מתאים. אני גם אוהב מאוד את עולם הרפואה, גוף האדם הוא מכונה המופלאה ביותר שיש ורציתי למצוא משהו שיתאים לחקר גוף האדם ובשילוב עיסוק עם הידיים. נותרתי עם שתי ברירות, או רפואה כללית או רפואת שיניים עם התמחות בכירורגיה פה ולסת ולבסוף בחרתי בעולם השיניים כי זה תחום מרתק שמאפשר לי לממש את הפוטנציאל שלי".

אם כל זה לא הספיק למלא את שעות היממה והשבוע, ד"ר היגא שוקד בזמנו הפנוי על סטארט-אפ שהוא מתכוון להשיק בקרוב עם חבר, ובשלוש השנים האחרונות מתחזק גם תחביב ייחודי – כדרות.

"תחביב הכדרות מעניק לי אפשרות לחקור את הצד האמנותי ולשכלל את העבודה עם הידיים שאותה אני מאוד אוהב", הוא מסביר. "רופא הוא סוג של מדען ופועל על פי חקר ומידע, הכדרות מאפשרת לי להיות גם חוקר בעבודה, אך להיות מדויק יותר עם הידיים ולעבוד איתן ממש כמו אמן.

אני לא רואה בכדרות משהו עסקי, ומעוניין לשמור אותה כתחביב. אחרי שהתחלתי לשתף בעמוד האינסטגרם שלי צילומים של עבודות כדרות, אנשים פנו אליי ורצו לקנות אבל אני לא מעוניין בכדרות כעבודה אלא רק כאמנות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *